Orjinal Araştırma Makalesi    |    Open Access
Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi 2023, Vol. 0(4) 23-48

2023.4.02. Kel, E. C. & Kul, B. & Kel, S.: Akıl ve zekâ oyun uygulamaları: Sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin incelenmesi / Mind and intelligence game practices: Examining the opinions and suggestions of class teachers

Eda Can KEL Bekir KUL Sezgin KEL

pp. 23 - 48   |  DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8217333

Publish Date: Ağustos 05, 2023  |   Number of Views: 69/254   |   Number of Download: 104/478


Abstract

Bu araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan, zekâ oyunları eğitimi almış sınıf öğretmenlerinin akıl ve zekâ oyunları faaliyetlerinde karşılaşılan sorunları ve bunlara yönelik çözüm önerilerini belirlemektir. 2021-2022 Eğitim öğretim yılında gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Isparta ilinde görev yapan zekâ oyunları eğitimi almış ve sınıflarında aktif olarak akıl ve zekâ oyunu faaliyetleri yürüten farklı okullardaki 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin, akıl ve zeka oyunları uygulamalarında karşılaştıkları sorunları fiziki yetersizlik, materyal sorunu, öğretim programındaki eksiklik, veli-öğrenci-okul yönetimi tutumu şeklinde birbiri ile ilişkilendirilerek kodlanmıştır. Araştırma sonuçlarının akıl ve zekâ oyunlarının geliştirilmesine katkı sağlaması ve bu alanda faaliyet yürüten sınıf öğretmenlerine yol gösterici olması beklenmektedir.

Keywords: Akıl-zekâ oyunları, eğitim materyali, öğretim programları


How to Cite this Article

APA 7th edition
KEL, E.C.K.K. (2023). 2023.4.02. Kel, E. C. & Kul, B. & Kel, S.: Akıl ve zekâ oyun uygulamaları: Sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin incelenmesi / Mind and intelligence game practices: Examining the opinions and suggestions of class teachers. Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0(4), 23-48. https://doi.org/10.5281/zenodo.8217333

Harvard
KEL, E. (2023). 2023.4.02. Kel, E. C. & Kul, B. & Kel, S.: Akıl ve zekâ oyun uygulamaları: Sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin incelenmesi / Mind and intelligence game practices: Examining the opinions and suggestions of class teachers. Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0(4), pp. 23-48.

Chicago 16th edition
KEL, Eda Can KEL Bekir KUL Sezgin (2023). "2023.4.02. Kel, E. C. & Kul, B. & Kel, S.: Akıl ve zekâ oyun uygulamaları: Sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerilerinin incelenmesi / Mind and intelligence game practices: Examining the opinions and suggestions of class teachers". Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi 0 (4):23-48. https://doi.org/10.5281/zenodo.8217333

References

    Kaynakça

    Adalar. H. . Yüksel. İ. (2017). Sosyal Bilgiler. Fen Bilimleri Ve Diğer Branş Öğretmenlerinin Görüşleri Açısından Zekâ Oyunları Öğretim Programı. International Periodical for the Languages. Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 12/28. p. 1-24 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12428 ISSN: 1308-2140

    Alkan, A. & Mertol, H. (2017). Üstün Yetenekli Öğrenci Velilerinim Akıl-Zeka Oyunları İle İlgili Düşünceleri . Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 1 (1) , 57-63 . Retrieved from

    Bas, O. , Kuzu, O. & Gök, B. (2020). The Effects of Mind Games on Higher Level Thinking Skills in Gifted Students . Journal of Education and Future , (17) , 1-13 . DOI: 10.30786/jef.506669

    Bottino. Ott. & Tavella. (2013). Investigating the Relationship Between School Performance and the Abilities to Play Mind Games. Paper

    Demirel. Turgay ve Karakuş Yılmaz. Türkan (2016). “Akıl Oyunlarının Matematik ve Türkçe Derslerinde Kullanılması: Geliştirme Süreci ve Öğretmen-Öğrenci Görüşleri”. XVIII. Akademik Bilişim Konferansı. Aydın. Türkiye. http://ab.org.tr/ab16/bildiri/80.pdf sitesinden 05.06.2021 tarihinde erişilmiştir.

    Devecioğlu. Y. ve Karadağ. Z. (2014). Amaç. Beklenti ve Öneriler Bağlamında Zekâ Oyunları Dersinin Değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9 (1). s.41-61.

    Ellis. H. C.. Hunt. R. R. (1993). Fundementals of cognitive psychology. Mc Graw Hill.

    Garris. R.. Ahlers. R.. & Driskell. J. (2002). Games. motivation. and learning: A research and practice model. Simulation & Gaming. 33(4). 441-467.

    Lester. F. K. (1994). Musing about mathematical problem solving researchs: 1970-1994. Journal for Research in Mathematics Education. 25(6). 660-675.

    Lou. Y.. Abrami. P.. & D'Apollonia. S. (2001). Small group and individual learning with technology: a meta-analysis. Review of Educational Research. 71(3). 449-521.

    MEB.(2013). Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı (5-8. Sınıflar) http://ttkb.meb.gov.tr/ dosyalar/programlar/ilkogretim/zekâoyunlari.pdf sitesinden 05.06.2021 tarihinde erişilmiştir.

    Muller. A. A.. & Pearlmutter. M. (1985). Preschool children's problem-solving interactions at computers and jigsaw puzzles. Journal of Applied Developmental Psychology. 6(2). 173-186

    Sargın, M. & Taşdemir, M. (2020). Seçmeli Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi (Bir Durum Çalışması) . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 19 (75) , 1444-1460 . DOI: 10.17755/esosder.653817

    Ott. M.. & Pozzi. F. (2012). Digital games as creativity enablers for children. Behaviour & Information Technology. 31(10). 1011-1019.

    Rosas. R.. Nussbaum. M.. Cumsille. P.. Marianov. V.. Correa. M.. Flores. P.. & Salinas. M. (2003). Beyond Nintendo: design and assessment of educational video games for first and second grade students. Computer & Education. 40(1). 71-94.

    Verschaffel. L.. De Corte. E.. Lasure. S.. Van Vaerenbergh. G.. Boagerts. H.. & Ratincky. E. (1999). Learning to solve mathematical application problems: A design experiment with fifth graders. Mathematical Thinking & Learning. 1(3). 195-229. doi: 10.1207/s15327833mtl0103_2.